Duurzaamheid speerpunt VVD bij gemeenteraadsverkiezing

Deze week is het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van de VVD vastgesteld. Wat opvalt is dat de VVD veel concrete maatregelen wil nemen op het gebied van duurzaamheid. Lijsttrekker Marc Kiel vind dat logisch en wijst erop dat verantwoordelijkheid één van de kernwaarden van de VVD is. “Duurzaamheid gaat over het nemen van verantwoordelijkheid naar anderen, nu en in de toekomst en we hebben in Wageningen een unieke mogelijkheid om daadwerkelijk bij te dragen aan wereldwijde vraagstukken op het gebied van energie, klimaat, voeding en water”.

Duurzaamheid gaat volgens de VVD iedereen aan, niet alleen de gemeente, maar ook en vooral ondernemers, onderzoekers en onze inwoners. De VVD wil dat ondernemers en onderzoekers in Wageningen alle ruimte krijgen om de oplossingen van de toekomst te vinden. “We moeten laten zien dat duurzaamheid ook een groeimotor kan zijn, waardoor ook de economie en de werkgelegenheid echt verbeteren”, aldus Kiel.

Marc Kiel is trots op de VVD kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Op de tweede plek staat de ervaren Bart Rozemeijer gevolgd door een aantal nieuwe gezichten. Het is volgens de lijsttrekker een mooie afspiegeling van de Wageningse samenleving van jong en oud, studenten en wetenschappers en zonder uitzondering gedreven Wageningse liberalen.

Kandidatenlijst VVD Gemeenteraadsverkiezing 2018:

1. Marc Kiel
  2. Bart Rozemeijer
  3. Bjorn Blokzijl
  4. Casper ter Waarbeek
  5. Igor Scholte
  6. Alexander Udink ten Cate
  7. Martin Ruiter
  8. Félice Leendertz-Polak
  9. Esther Koenders
  10. Jan Agterberg
  11. Ruud de Boer
  12. Wim Hoebert
  13. Piebe Hotsma
  14. Marc Loman
  15. Jochem Zuiderveen Borgesius
  16. Mariëtte Kroes
  17. Johan Osinga

Klik hier voor het verkiezingsprogramma VVD Gemeenteraadsverkiezingen 2018.